Londen in foto’s

Laatst liet ik je al weten dat ik samen met mijn vriend 3 daagjes naar Londen zou gaan. Afgelopen dagen heb ik volop genoten van deze prachtige stad. De dagen vlogen voorbij en ik ben alweer thuis. Vandaag wil ik je wat foto’s laten zien van mijn tripje naar Londen. Kijk je mee?

De eerste dag begon niet zo goed. Er reden veel minder treinen naar Schiphol, waardoor we vertraging hadden. Gelukkig hadden we onze treinreis al ruim genomen en kwamen we nog op tijd aan om er achter te komen dat ons vliegtuig een dik uur vertraging had. Om het compleet te maken hadden we ook in Londen met de trein vertraging. Hierdoor hadden we een paar uur minder dan verwacht op onze eerste dag. Gelukkig zat ons hotel vrij dicht in het centrum waardoor we al lopend enorm veel moois hebben gezien. Zo zijn we langs The houses of Parlaiment en de Big Ben gelopen, maar ook de Londen Eye hebben we gezien.

Gelukkig konden we deze lange dag afsluiten met een heerlijk etentje. We kwamen een super schattige Engelse pub tegen waar we voor 10 pond een biertje en een hamburger uit konden kiezen.

De tweede dag hebben we onwijs veel gelopen. We kochten een metro kaart en hebben echt veel gezien. Als eerste gingen we naar de London Bridge en the Tower of London. Hier stonden de welbekende wachten en moest ik natuurlijk even een mega touristische foto maken.

Na het rondlopen in the Tower zijn we op een super leuk terrasje gaan zitten met uitzicht op de Londen Bridge. Er was een heerlijk muziekje en de zon scheen, dus het was perfect.

Natuurlijk moesten we het bekende gerecht Fish & Chips proberen. Ik hou niet zo van vis, dus ik koos voor een broodje. Wel heb ik even een stukje geproefd en ik vond het best lekker!

We hebben onwijs geluk gehad met het weer. Het was ongeveer 24 graden en dus heerlijk om buiten te zijn. We waren wel even toe aan een pauze na het bekijken van de Tower Bridge, de Tower, Oxford Street, China Town en Picadilly Circus. Daarom hebben we een tussenstop gemaakt in St. James Park om even te genieten van de zon en wat te drinken.

’s Avonds brachten we een bezoekje aan het super schattige Convert Garden, een hele leuke overdekte markt. Hier zat een restaurant van Jamie Oliver waar we wat hebben gegeten. Als toetje bestelde ik een brownie die echt heel lekker was. Mhh, kon ik ze zelf maar zo lekker maken!

In het begin twijfelde ik of we wel een metro kaart aan moesten schaffen omdat we op loopafstand zaten van wat grote dingen. Ik ben blij dat we het uiteindelijk toch gedaan hebben, want wat was dat makkelijk! Je zocht uit waar je heen moest en stapte de metro in. We hebben ook bijna niet hoeven wachten want ze reden vrijwel elke 2 minuten.

De laatste dag hebben we rustig aan gedaan en zijn we naar Trafalgar Square gegaan om daar heerlijk van de zon te genieten.

We moesten om half drie ’s middags alweer met de trein naar het vliegveld dus de dag sloten we af door een bezoekje te brengen aan Leicester Square. Hier hebben we heerlijk gegeten en onze ogen uitgekeken in deze mega M&M winkel van 4 verdiepingen. Wow…

Natuurlijk kon ik Londen niet verlaten zonder wat dingetjes te shoppen. Echt veel heb ik niet gekocht, omdat ik vooral Londen zelf wilde zien. Daarom heb ik vooral dingetjes gekocht die in Nederland lastig verkrijgbaar zijn. Zo kocht ik de welbekende collection concealer, een sleek contouring and blush palette, de primer potion van Urban Decay en een lekkere body butter. Deze producten zullen binnenkort voorbij komen in een review.

Ben jij wel eens in Londen geweest?