5x tips om die najaarsverkoudheid voor te zijn

najaarsverkoudheid

Nou het is weer zo ver hoor: herfst. Hoewel de herfst zeker zijn sterke kanten heeft: prachtige kleuren blaadjes, ongegeneerd warme chocomelk drinken en lekker binnen op de bank hangen, heeft het zo ook zijn nadelen. Denk aan regen, heel veel regen, kou én natuurljk die verschrikkelijke verkoudheid die bijna iedereen wel heeft in het najaar. En laat ik daar nou net geen uitzondering op zijn. Ik heb de zakdoekjes en keelsnoepjes alweer in huis gehaald, want het is zo ver. Omdat het najaar echt zo’n periode is waarin iedereen snel verkouden wordt, wil ik je vandaag 5 tips geven om die nare najaarsverkoudheid voor te zijn. Want laten we eerlijk zijn, niemand heeft tijd om verkouden te zijn. Benieuwd?

Vitamine C

Dit is echt mijn nummer 1 tip: zorg dat je voldoende vitamine C binnen krijgt. Zelf probeer ik natuurlijk genoeg groenten en fruit te eten, maar neem ik altijd extra vitamine C wanneer ik merk dat mijn weerstand achteruit gaat. Ik zweer echt bij de bruistabletten van Roter. Wanneer ik me ook maar een beetje slecht voel, neem ik een paar dagen achter elkaar een glas voor het slapen gaan en meestal kom ik er dan overheen. Zie het als een extra gezondheids-shot. Dat kan nooit kwaad.

Genoeg slapen

Ook deze tip is uiteraard heel belangrijk. In je slaap ‘herstel’ je als het ware en kan je lichaam beter die najaarsverkoudheid of beginnende najaarsverkoudheid aanpakken. Als je die najaarsverkoudheid al te pakken hebt, heeft je lichaam gewoonweg meer slaap nodig om te herstellen. Hoe saai het misschien ook is: ga eens een uurtje eerder naar bed wanneer je je een beetje slapjes voelt. Werkt top!

Veel water/thee drinken

We weten allemaal dat veel water drinken goed voor je is. Wanneer je veel water drinkt, kan je lichaam zich makkelijker ontdoen van slechte stoffen en zul je je dus ook sneller beter voelen. Natuurlijk kun je water ook vervangen door thee, want er is niets fijner dan een warm kopje thee als het koud is of je een zere keel hebt. Oh en mocht je nog een reden willen om veel te drinken: het is ook nog eens goed voor je huid.

Ventileren

Hoewel je waarschijnlijk lekker warm binnen wil zitten, is het belangrijk om toch even dat raam open te zetten of toch even ‘een frisse neus te halen’. Droge lucht kan er namelijk voor zorgen dat je slijmvliezen gaan irriteren en je klachten erger worden. Tja en dat willen we natuurlijk niet!

Handen wassen

Deze tip ligt misschien erg voor de hand, maar is wel heel belangrijk! Als je verkouden bent of mensen in je omgeving dit zijn: zorg er dan voor dat je voldoende je handen wast. Zo kunnen bacteriën niet verspreiden en zul je minder snel verkouden worden of er sneller vanaf zijn. Simpel toch?

Hoe zorg jij dat je die najaarsverkoudheid voor bent?

xxx Teddy

2 Discussions on
“5x tips om die najaarsverkoudheid voor te zijn”

Leave A Comment

Your email address will not be published.