Leuk artikel! Ik smeer me eigenlijk altijd wel in met factor 30 of hoger, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het bijwerken nog wel eens vergeet. En dat van je hoofdhuid herken ik zo! Ik moet ook echt mijn scheiding wegwerken, alleen vind ik dat niet mooi dus doe ik het niet altijd, met een pijnlijke hoofdhuid als gevolg :O
Goed dat je hier aandacht aan schenkt! Nog teveel mensen onderschatten de zon.. Ik probeer mezelf altijd zo goed mogelijk in te smeren, zeker wanneer ik weet dat ik veel in de zon ga zijn die dag!
Ik verbrand snel, dus smeer me altijd goed in. Ook vanwege de effecten op de langere termijn (grotere kans op huidkanker en snellere huidveroudering) smeer ik me goed in.
Vroeger tot voor een paar jaar, zag ik het nut er niet van in. Ik dacht dat ik niet ging bruinen wanneer ik smeerde. Nu weet ik wel beter! Elke keer voor ik de zon inga, smeer ik voldoende. Ik zorg meestal ook voor hoofdbedekking zoals een hoedje want mijn hoofd verbrandt nogal snel 🙂
Wanneer de zon schijnt ben ik eindelijk eens blij met mijn dikke en vele haar op mijn hoofd. Door die dikke bos wordt mijn hoofdhuid aardig beschermd. Hoera! Goed dat je hier een artikel over schrijft, fijne reminder voor de zonnige periodes. (:
Om je vraag te beantwoorden: Ik smeer mij nooit in. Nu heb ik het voordeel dat ik niet te snel verbrand maar ook ik moet zeker bij de eerste zon opletten. Ik heb echter gemerkt dat je huid zich heel snel aanpast. Ik begin met een 15 minuten in de zon, en na een week kan ik al bijna het dubbele in de zon zitten. Maar ik blijf er op tijd uit gaan.
Waarom smeer ik mezelf niet in? Om een heel belangrijke reden. Er is namelijk, ondanks wat je beweert nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat veel zon leidt tot huidkanker. Dat verband is niet bewezen. Wat echter wel is bewezen is dat het gebruik van UV blokkers een verhoogde kans op huid kanker tot gevolg heeft. In de UV blokkers zitten namelijk carcinogene stoffen en die zijn echt niet goed voor je. Ze dringen heel makkelijk de huid binnen en komen zo in je bloed. Zo kunnen ze overal in het lichaam kanker veroorzaken. 97% van de Amerikanen heeft deze stoffen in het bloed. Dat zal hier in Europa niet anders zijn.
Naast dit vervelende effect heeft het gebruik van die UV blokkers ook nog tot gevolg dat er geen vitamine D# door je huid wordt aangemaakt. Deze vitamine is de brancstof voor je immuunsysteem. Ook daar is onderzoek naar gedaan en daaruit is gebleken dat vitamine D3 vaak voorkomt dat je kanker krijgt.
Het gebruik van zonneblokkers is dus eigenlijk sterk af te raden. Ga op je gevoel af. Doe het rustig aan in de zon, bouw het langzaam op, luister naar je lichaam. Genoeg zon gehad, ga eruit, ga onder de parasol zitten, trek wat aan, doe een hboed of een petje op. Maar ga niet smeren, daar doe je jezelf echt geen goed mee. Zon is goed voor je! je bent gemaakt om in de zon te leven, net als alles hier op dit bolletje dat aarde heet.
Deze website gebruikt cookies van Google om services te leveren, verkeer te analyseren en advertenties te personaliseren. Informatie over je gebruik van deze website wordt gedeeld met Google.OkéMeer informatie
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Ik smeer me zeker goed in, ik verbrand altijd snel.
Ik smeer mezelf goed in, vooral mijn gezicht!
Goed artikel! Ik verbrand de laatste tijd wel wat minder snel dan vroeger, maar moet me toch nog wel goed insmeren!
dankje! Ja dat heb ik ook 😉
Ik gebruik altijd de hoogste factor die ik kan vinden, nooit onder 50 🙂
Leuk artikel! Ik smeer me eigenlijk altijd wel in met factor 30 of hoger, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het bijwerken nog wel eens vergeet. En dat van je hoofdhuid herken ik zo! Ik moet ook echt mijn scheiding wegwerken, alleen vind ik dat niet mooi dus doe ik het niet altijd, met een pijnlijke hoofdhuid als gevolg :O
Dankje, ja… je hoofdhuid is en blijft een vervelend plekje als het om de zon gaat
Goed dat je hier aandacht aan schenkt! Nog teveel mensen onderschatten de zon.. Ik probeer mezelf altijd zo goed mogelijk in te smeren, zeker wanneer ik weet dat ik veel in de zon ga zijn die dag!
Dat denk ik dus ook! Veel mensen weten gewoon nog niet hoe schadelijk het is.
Ik verbrand snel, dus smeer me altijd goed in. Ook vanwege de effecten op de langere termijn (grotere kans op huidkanker en snellere huidveroudering) smeer ik me goed in.
Vroeger tot voor een paar jaar, zag ik het nut er niet van in. Ik dacht dat ik niet ging bruinen wanneer ik smeerde. Nu weet ik wel beter! Elke keer voor ik de zon inga, smeer ik voldoende. Ik zorg meestal ook voor hoofdbedekking zoals een hoedje want mijn hoofd verbrandt nogal snel 🙂
voor mij is dit echt super belangrijk met mijn zonneallergie, insmeren is een must 😀
Fijne artikel! Ik vind het zelf wel altijd fijn om me goed in te smeren.
Ik smeerde me lang niet in aangezien ik niet snel verbrand, maar na een vakantie in spanje moest ik er toch aan geloven.
Wanneer de zon schijnt ben ik eindelijk eens blij met mijn dikke en vele haar op mijn hoofd. Door die dikke bos wordt mijn hoofdhuid aardig beschermd. Hoera! Goed dat je hier een artikel over schrijft, fijne reminder voor de zonnige periodes. (:
Om je vraag te beantwoorden: Ik smeer mij nooit in. Nu heb ik het voordeel dat ik niet te snel verbrand maar ook ik moet zeker bij de eerste zon opletten. Ik heb echter gemerkt dat je huid zich heel snel aanpast. Ik begin met een 15 minuten in de zon, en na een week kan ik al bijna het dubbele in de zon zitten. Maar ik blijf er op tijd uit gaan.
Waarom smeer ik mezelf niet in? Om een heel belangrijke reden. Er is namelijk, ondanks wat je beweert nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat veel zon leidt tot huidkanker. Dat verband is niet bewezen. Wat echter wel is bewezen is dat het gebruik van UV blokkers een verhoogde kans op huid kanker tot gevolg heeft. In de UV blokkers zitten namelijk carcinogene stoffen en die zijn echt niet goed voor je. Ze dringen heel makkelijk de huid binnen en komen zo in je bloed. Zo kunnen ze overal in het lichaam kanker veroorzaken. 97% van de Amerikanen heeft deze stoffen in het bloed. Dat zal hier in Europa niet anders zijn.
Naast dit vervelende effect heeft het gebruik van die UV blokkers ook nog tot gevolg dat er geen vitamine D# door je huid wordt aangemaakt. Deze vitamine is de brancstof voor je immuunsysteem. Ook daar is onderzoek naar gedaan en daaruit is gebleken dat vitamine D3 vaak voorkomt dat je kanker krijgt.
Het gebruik van zonneblokkers is dus eigenlijk sterk af te raden. Ga op je gevoel af. Doe het rustig aan in de zon, bouw het langzaam op, luister naar je lichaam. Genoeg zon gehad, ga eruit, ga onder de parasol zitten, trek wat aan, doe een hboed of een petje op. Maar ga niet smeren, daar doe je jezelf echt geen goed mee. Zon is goed voor je! je bent gemaakt om in de zon te leven, net als alles hier op dit bolletje dat aarde heet.
Meer goed tips voor een fijne zon-vakantie? http://dekloplossing.nl/?p=886